söndag 24 juli 2011

Hat är ett starkt ord, ogilla mer än allt som någonsin existerat passar bättre.

Jag skulle vilja skicka en hälsning till alla er som vill att jag ska installera en extra tool-bar (verktygsfält för er som inte är tillräckligt englifierade än) till min webbläsare. Jag vet inte vilka ni är, jag vet inte vad ni jobbar med (för seriöst, det kan väl inte finnas någon som ger er pengar för att förstöra mitt liv) och jag har svårt att tro att ni har några egna familjer. Möjligtvis skulle det kunna finnas någon Tony Soprano-fru där ute som egentligen vet vad hennes man håller på med men eftersom hon får en ny Porsche Cayenne när hon känner sig nere och ett stort hus med pool på baksidan (visserligen bor det en andfamilj i poolen som gör din psykopat-man deprimerad men lite får man stå ut med) blir det lättare att se mellan fingrarna eftersom hon ändå "bara vill det bästa för barnen".


Min hälsning till er är: NEJ, jag vill inte ha en extra tool-bar till min webbläsare och jag struntar fullständigt i vad den kan göra för mig. Det finns knappt ord för hur mycket den skulle kunna göra för att underlätta mitt liv utan att jag skulle vilja ha den.
Den skulle kunna ha en sökfunktion så effektiv att den hittar den heliga graalen fylld med Jesu blod, adressen till jultomten och en karta till Atlantis utan att jag skulle vilja ha den. Ja, den skulle till och med kunna hitta en tjej sötare än Zooey Deschanel, finurligare än Amelié från Montmarte och mer hemma på vuxengymnastik än... Ja ni fattar. Jag vill inte ha! Så försvinn! Försvinn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar