onsdag 27 juli 2011

Mina kollegor är min familj. Och som i alla familjer förekommer utstuderad mobbning.

Det bästa med semester är inte själva ledigheten i sig. Det största njutningen ligger i att få se ångesten i dina kollegors ögon byggas upp vecka för vecka när du gång på gång påtalar hur din semester kommer närmare och närmare för varje dag som går.

Tycker vissa verkar det som.
Därför sparar jag min semester. Och sen när det är som mörkast och vinterdepressionen är som mest påtaglig hos mina kollegor ska jag boka in en flera veckors lång semester i den varmaste delen av världen. Därifrån ska jag dagligen skicka bilder på hur jag ligger och solar, dricker drinkar och badar. Och jag gillar inte ens att sola, alkohol dricker jag nästan aldrig och även fast jag inte har något emot att bada sker det inte särskilt ofta. Men inte mindre ska jag se till att min plan genomförs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar