torsdag 11 augusti 2011

One författare to rule them all

Det finns de som påstår att jag inte är en stor författare. Det finns de som säger att ska man vara författare ska man ha skrivit en bok. Det finns till och med de som inte ser mig som kapabel att skriva en hårdblads-bok för ettåringar.
Oavsett vilket så har jag insett att jag har väldigt mycket gemensamt med flera stora författare.

Saker som borde tala till min fördel.

För att göra det lättare för er mindre begåvade att förstå har jag valt att spalta upp alla de saker som talar till min författar-fördel. Allt för att ni ska få en bra överblick. Det är nämligen av högsta vikt att ni förstår att det här är inget jag bara tagit ur luften.

Här går vi ("here we go" för er som inte översätter alla engelska uttryck till svenska eftersom "det låter bättre i skallen så")

1. Jag skriver sällan.
Det låter kanske som en självklarhet men är ändå värt att påpeka, det värsta med bra författare är att de skriver för lite! Man kan helt enkelt inte få nog av dem. Precis som med mig tänker ni nu. Ja, ni fattar.
2. Jag har upplevt mycket.
Alla de stora författarna har en gedigen erfarenhetsbank att hämta ifrån i sitt skrivande. Att ha livserfarenhet är essentiellt för att kunna beskriva känslotillstånd, miljöer och karaktärer. Jag har åkt alla karuseller på Grönan. Jag har upplevt skräcken i Blå tåget, glädjen i lustiga huset, magpirret i uppskjutet. Allt!
3. Jag har skägg.
Alla de riktigt stora författarna har haft det. Karl Marx (massivt skägg), Leonardo Da Vinci (kanske inte författare i första hand men OJ vilket imponerande skägg) Gud (enligt vissa inblandad i skrivandet av Bibeln, fantastiskt skägg).
4. Jag får sällan ligga.
Som alla dagens stora författare upplever jag all kärlek jag behöver i min ensamhet. Den största kärleken är den som skapats ur fantasin för att till slut landa på ett papper.

Som sagt, det finns mycket jag har gemensamt med  flera stora författare

För det är inte så att jag bara vill se mig som en stor författare även fast jag inte skriver något. Så är det inte. Av alla befängda anklagelser så är det den värsta jag hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar