onsdag 14 september 2011

En helt vanlig dag. Jomantackar!

Okej, vissa saker man hör på jobbet är mer speciella än andra. Tänkte att jag skulle ge lite exempel på saker jag kan få höra under en dag. Följande citat kommer från en och samma dag allihopa. Så tro nu inte att det här är bitar som jag samlat på mig under någon längre tidsperiod. Nej inte då.

(Med samma röst som den Benjamin Syrsa dubbas till på Kalle Ankas julaftonsprogrammet:)
...oooooch först kommer en hälsning från Sydsverige, det är en kund som har skickat in ett kort som får oss att ställa frågan vad det finns för alternativ till vad man kan kalla någon av kvinnokön som man är barn till. 

"Hej, jag ringer för min mammas räkning. Jag är hennes dotter."

Sysslingar, pysslingar, svägrar och gärdsgårdar. Hur hänger allt egentligen ihop? Vem är vad till vem och när? Inte alltid så lätt det där.

...Kvällens andra hälsning kommer från en kollega på en helt annan avdelning. Ni vet den där avdelningen som man ringer till när man behöver svar på någon svår fråga. Som NÄR exakt en faktura ska vara betald.

"Fakturan måste vara betalad omgående inom fjorton dagar."

Begreppet dubbla budskap får en helt ny dimension.

...Den sista hälsningen kommer faktiskt från en kollega på samma avdelning. Personen i fråga är en av de skickligaste på att skapa nära kontakter. Fast ibland låter det som att det går lite för fort. Och att det blir för nära. 


"...Jamen då kan jag ju ta ditt telefonnummer, det kan vara bra att ha vid lite olika tillfällen."

Tillfälle 1: Ligger hemma i soffan, lite lätt uttråkad. Ring!
Tillfälle 2: Ska förfesta med några gamla polare, alla glömde alkohol. Ring!
Tillfälle 3: Katten dog, ingen att prata med. Ring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar