onsdag 7 september 2011

Jag har en plan

Jag har utformat en plan för att bli snyggare än alla andra, och såledels kunna få jobb som lönnmördare, (se filmen Zoolander). Planen består inte bara av att jag ska träna hårt och hålla koll på vad jag stoppar i mig. En minst lika viktig del av planen är att göra min omgivning fetare och ohälsosammare för att jag ska kunna se mer slim och vältränad ut när jag är i samma rum. Därför har jag av de 20 st 100-gramsschokladkakorna jag vann på Liseberg i helgen ätit ungefär åtta "rutor" och delat ut resten till alldeles för snygga personer i min omgivning.

"Hälsokunnigt" folk säger att du går ner i vikt genom den enkla formeln: kalorier in (minus) kalorier ut = din viktminskning. Min formel är: kalorier in (minus) kalorier ut (minus) kalorierna som dina vänner/familj/kollegor gått upp = din riktiga viktminskning. All typ av förändring måste ställas i relation till något annat för att kunna bli verklig.

Nu har ni blivit informerade.

Edit: (Passande bild)

2 kommentarer:

  1. Lite grann á la denna?
    http://1.bp.blogspot.com/_t_xlGGymR7U/TAPxwC2f3pI/AAAAAAAAEGM/SoqHYCuU76I/s1600/Please+God+-+If+You+Can%27t+Make+Me+Thin+-+lolcats.jpg

    SvaraRadera
  2. Precis! Du har fullkomligt rätt. Och kul att du läser. Ta väl hand om dig.

    SvaraRadera