torsdag 29 september 2011

Flickvän, avdelning viktigaste egenskaper.

Hon ska vara facebook-tränad.

Jag vill att du, eventuella framtida flickvän, ska veta en sak. Jag tycker det är kul att du gillar mig. Verkligen jättekul. Jag uppskattar det ska du veta. Jag gillar dig med. För fan, jag hänger ju med dig regelbundet. Inte alla som jag gör det med inte, nejdå. Men seriöst nu alltså, du har mitt telefonnummer. Skicka ett sms. Vi träffas flera gånger i veckan. Säg det då. Och vi snackade ju för fan babyspråk med varandra hela morgonen över telefon. Jag lät dig till och med fortsätta prata som en 3-åring medans jag gick till tunnelbanan. Vid mer än ett tillfälle sträckte jag mig till och med så långt att jag svarade som en 7-åring. Utomhus. Bland andra människor. När jag kände mig bekväm att ingen hörde.

Så snälla, gör då inte en statusuppdatering direkt efteråt som "bara" dina 375 närmaste vänner kan se. Där du kallar mig något som innehåller "baby", "gullunge" eller "lillsnutten". Ja, eller något annat som faller i samma kategori. Du kan ju känna efter själv.

Jag vill helt enkelt inte vara någons "snuttepluttgullemuffsbaby". Offentligt alltså.

Det är min personliga preferens. Alla är ju olika.

Gäller även bloggar, twitter och andra offentliga "hjälpmedel". Okej, kanske inte twitter. För vem hänger egentligen där?

Du har blivit informerad.

1 kommentar:

  1. Amen. Detta var det första jag försäkrade mig om när jag "skaffade" fru...

    SvaraRadera